Sunday, August 31, 2014

31st Aug. 24Hours TV Program 24時間テレビだぞ

24Hours TV Program
8月31日 24時間テレビだぞ


 
In the morning, I participated in a fire-fighting drill in my district.
  朝に地区の消火訓練に参加しました。


 
We have to be careful with fire.
  火の元には気をつけなければなりません。


 
Around noon, I moved to Matsumoto city and
  昼頃松本へ移動し、


 
was supposed to have lunch at the restaurant where I used to come every week when I was in my university. I lived next to the restaurant.
  学生時代(隣に住んでいたので)毎週来ていた食堂で昼食をとろうとしましたが、


 
It closed down the business. That’s so sad…
  閉店したようでした。悲しいです・・・


 
At the AEON mall in Minami-Matsumoto,
  南松本のイオンモールで、


 
There was a live broadcast of the 24 hours TV program for a charity show. This program asks an audience donation for a disaster or the handicapped.
  24時間番組の生放送録画中でした。


 
Some famous entertainers came together.
  ムーディ勝山・ジョイマン・矢萩春菜が来ていました。


 
Japanese rarely eat sushi.
  めったに寿司は食べませんねぇ。

No comments:

Post a Comment