Wednesday, August 20, 2014

20th Aug. Taking a look 下見だぞ

Taking a look
8月20日 下見だぞ


 
In the morning, I watched students coming to school on the street not to have accidents.
 朝、街頭指導に立ちました。


 
We told our stories in the summer vacation one by one. Everyone seemed to spend very good time.
  夏休みの思い出話を1人ずつしました。みんな楽しかったようです。


I showed some photos ,which I took in Hong Kong. That was signboards written in Chinese character. Since we know its meanings, although we cannot pronounce we can have a guess what the signboard says.
  香港で撮った写真を見せました。漢字で書かれた看板でした。日本人は漢字の意味を知っているので、発音は出来ないけれども、看板の意味は予想できるのです。


After school, I went and took a look at Mt. Takazuya. It is very hard and is a long way to our destination.
 放課後、遠足の下見に行きました。厳しく長い道のりです。

No comments:

Post a Comment