Sunday, December 2, 2012

2nd Dec. Preparation for the Christmas season クリスマス準備だぞ

Preparation for the Christmas season
12月2日 クリスマス準備だぞ


 
I made takoyaki, an octopus ball cake. I’m supposed to provide it to my ALT (Assistant Language Teacher) Joy next Friday.
 たこ焼きを作りました。今週金曜日にALTJoy先生に作ってあげる事になっています。


 
I did a tire change to the snow tires. It snowed a little today.
 タイヤ交換を行いました。今日少し雪が降りました。


 
Following that I went out for lunch. I ate Chinese food.
 その後、昼食に出かけ、中華料理を食べました。


 
I enjoyed cycling but it was very cold.
 サイクリングを楽しみましたが、めちゃくちゃ寒かったです。
  



 
When I came back home, my neighbor Joy invited me to her house and provided me with a meal. I provided a pudding in return.
 家に帰った時、ALTJoy先生が食事に誘ってくれました。お返しにプリンを提供しました。


 
We decorated the Christmas tree.
 クリスマスツリーを飾りつけました。


 
I gave No. 382 YAMANEKO to Melissa, who is from California. She is the same name and came from the same place as my close Peace Corps friend Melissa. Abi and Joy have No.361 and 362 YAMANEKO.
 山ネコNo.382Melissaさんにあげました。ピースコープボランティアのMelissa先生と同じ名前で同じカリフォルニアから来ています。Abi先生は山ネコNo.361を、Joy先生は362を持っています。

No comments:

Post a Comment