Tuesday, August 6, 2013

6th Aug. ナイアガラの滝だぞ Niagara Falls

Niagara Falls

8月6日 ナイアガラの滝だぞ



I dry my washing like this.
 洗濯物をこのように乾かします。



I gave No.390 YAMANEKO doll to Sela’s parents. I should have brought it the day before yesterday..
 山ネコNo.390をSelaさんの両親にあげました。一昨日持っていくべきだったのですが、忘れました。



The Dunkin’ Donuts is Sela’s favorite.
 DUNKIN’DONUTSSelaさんのお気に入りです。





What an aggressively careful! One day, the new stop sign was set to be seen well, but the former one still remain. We have to stop twice, every time we pass the road.
 注意しすぎでしょ?ある日、新しいサインがよく見えるように設置されました。ところが前のものも残されました。毎回道路を渡る時、2回止まらなければなりません。




At 9:15, Sela and Adele brought me to the bus station and I left Ithaca. Thank you very much for your kindness. It will be my unforgettable memory.
 9時15分にSelaさんとAdeleさんがバス停へ送ってくれました。Ithacaを出発しました。ありがとうございました。忘れられない思い出になるでしょう。


America is so huge that it takes long time to move.
 アメリカは広大なので、移動に長い時間かかります。



Thanks to my smart phone and wifi spot, I can check where I am. Fantastic!
 スマホとホットスポットのお蔭で自分がどこにいるか分かるのです。すごい!







After 4 hours, I got to the city Buffalo.
 4時間後、Buffaloという街に着きました。





I ate late lunch and try to check in my hotel, but...
 遅い昼食を食べて、ホテルにチェックインしようとしましたが、





we cannot check in before 4 PM so I decided to go to the Niagara Falls first.
 午後4時前にはチェックインできません。だからナイアガラの滝へ先に行く事にしました。





After 1 hour, I arrived at the fall at last.
 1時間後、ようやく滝へ着きました。






We can see the splash from far away.
 遠くから水しぶきが確認できます。






I wanted to visit here for a long time.
 長い間ここへ来たいと思っていました。





This is the scenery from American side.
 アメリカ側からの景色です。





I moved to Canada. We can walk across the border.
 カナダに移動しました。歩いて国境を渡れます。






 

Of course we need passport.
 もちろんパスポートが必要です。






These are the sceneries from Canadian side.
 カナダ側から見た景色です。
[Movie] 0291 From Canadian Side , Lookout Point動画:(61 sec)




The left side is American Falls, the right side is Horseshoe Falls(Canadian Falls). These are so huge.
 左側がAmerica滝で、右側がカナダ側のHorseshoe滝です。凄まじく大きいです。
[Movie] 0302 From Canadian Side 動画:(41 sec)










I am definitely in Canada.
 間違いなくカナダにいます。
[Movie] 0314 From the Table Rock 動画:(47 sec)


[Movie] 0317 the top of the Horseshoe Falls 動画:(26 sec)




We can see a wild a squirrel anywhere in the US.
 野生のリスをアメリカ中で見ることが出来ます。





Around 9 o’clock PM, I left there and
 9時頃出発して、
 

 

at 11 PM, I managed to check in. I’m tired.
 夜11時に何とかチェックインしました。疲れました。

 

After writing blog, I went to bed. Even if I’m so tired, I never stop writing blog, hahaha.
 ブログを書いた後、寝ました。どんなに疲れていてもブログを書くことをやめません。はっはっは

This is all of my photos, which I took in America.
アメリカで撮ったすべての写真です。
(注)気力・体力・根性と自信、何より時間がある人のみアクセスしてください。

Photos of America (1) 31 Jul. – 7 Aug. 写真(1) 955枚 7月31日~8月7日


Photos of America (2) 7 - 15 Aug. 写真(2) 933枚 8月7日~8月15日


No comments:

Post a Comment