Saturday, August 3, 2013

3rd Aug. Meeting Again 再会だぞ

Meeting Again
8月3日 再会だぞ


 
In the early morning, I wrote a blog. I went to bed earlier because I went to bed early last night.
早朝、ブログを書きました。昨夜は疲れていたので、早く寝たのでした。




 
I ate breakfast.
 朝食を食べ、


 
Time to go
 出発です。


 
Jazz on Amsterdam was good accommodation. $48/1 night.
 良い宿でした。1泊48ドルです。


 
I passed throw the Central Park, after 1 hour walk…
 セントラルパークを過ぎて・・・1時間歩いて


 
I arrived at the bus terminal near the Times Square
  タイムズスクエア近くのバスターミナルに着きました。


 
I was supposed to take a bus at 10:15, but the staff was cold-hearted. Though I booked and paid my ticket on line yesterday, I couldn’t print the ticket out. He said in any case, I need a paper. In Japan, first I tell the booking reference No. or I received a ticket attached on an e-mail with my mobile and show the screen, Second staff output the ticket. That’s all!  
 10時15分のバスに乗る予定でしたが、スタッフが不親切でした。昨日予約と支払いをネットでやったのですが、プリントアウトした物が必要だそうで・・・日本なら携帯見せるか、予約ナンバーを言えばスタッフが券を発行して終わり。旅行者だからプリンターないし・・・。


 
Anyway, I came downstairs and printed it out at the fast food shop.
 とにかく下に降りてファストフード店でプリントアウトしました。面倒くさいなぁ~


 
Thanks to my mobile phone, wifi function, I succeeded to tell Sela about my arrival time. I departed NY at 12:30.
 携帯のwifiのお陰でSelaさんに到着時間についてお知らせできました。12時半にニューヨークを出ました。


 
After 6 hours (usually 4 hours),I arrived at Ithaca at last.
 6時間移動して、(通常は4時間らしい・・・)、Ithacaにようやく着きました。


 
Oh!! Sela~! Long time no see!
 お~Selaさん!!!久しぶり~!


 
She took me to her favorite Mexican restaurant. I ate a lot because I had not eaten anything after breakfast.
 お気に入りのメキシコ料理店に連れて行ってくれました。朝食の後から何も食べていなかったので、たくさん食べました。


 
That’s a grocery store in the US. Everything is bigger than Japan.
 アメリカのスーパーです。全てが日本よりデカイ!


She is working for the University as a manager of students’ apartment.
 Selaさんは学生アパートの管理人として働いています。




I’m glad to meet Sela and her YAMANEKO No.264 again.
 Selaさんと山ネコNo.264に再会できて嬉しいです。



I received YAMANEKO photos from Sela  Selaさんから届いた山ネコ写真




This is all of my photos, which I took in America.
アメリカで撮ったすべての写真です。
(注)気力・体力・根性と自信、何より時間がある人のみアクセスしてください。

Photos of America (1) 31 Jul. – 7 Aug. 写真(1) 955枚 7月31日~8月7日


Photos of America (2) 7 - 15 Aug. 写真(2) 933枚 8月7日~8月15日

No comments:

Post a Comment