Saturday, August 10, 2013

10th Aug. Time Slip タイムスリップだぞ

Time Slip
8月10日 タイムスリップだぞ

This is all of my photos, which I took in America.
アメリカで撮ったすべての写真です。
(注)気力・体力・根性と自信、何より時間がある人のみアクセスしてください。

Photos of America (1) 31 Jul. – 7 Aug. 写真(1) 955枚 7月31日~8月7日

Photos of America (2) 7 - 15 Aug. 写真(2) 933枚 8月7日~8月15日


Around 8:30 we left home and started sightseeing.
  8時半頃家を出て、観光を始めました。


There used to be a train station.
  かつては鉄道の駅がありました。


We ate bagel at a fast food restaurant.
  ベーグルをファストフード店で食べ、


At 9:15 we visited the Living History Farms.
  9時15分にリビング・ヒストリー・ファームに来ました。



There are a lot of buildings and equipments which ancestor used.
  昔の人が住んだ建物や、使った物がたくさん展示されています。


Staff were wearing old fashioned clothes and explained ancestors’ life.
  スタッフは昔の服装をして、当時の暮らしを説明してくれます。



Everything was amazing! I experienced the typical Iowan.
  全てが素晴らしい!典型的なアイオワを体験しました。


After we had lunch,
  昼ご飯を食べ、


once we came back Farfum’s house. When Jana left, I gave No. 391 YAMANEKO. She is really good pork princess. Thank you for guiding me.
  一旦Farfumさんの家に帰りました。Janaさんが帰る時、山ネコNo.391を渡しました。彼女は真に素晴らしいポーク・プリンセスです。案内してくれてありがとうございました。


Following that, Farfum and I moved to Boone city and
  その後、FarfumさんとBooneという街へ出かけ、


took an attractive train.
  魅力的な汽車に乗りました。
[Movie] 1066 Steam locomotive 動画:(41 sec)

[Movie] 1079 Steam Locomotive動画:(19 sec)

It was my first time to get on the steam locomotive train. When we let our part of body out from the window…
  蒸気機関車に乗るのは初めてです。体を外に出していると、
[Movie] 1089 on the bridge 動画:(80 sec)

[Movie] 1097 switch 動画:(63 sec)

[Movie] 1106 fine view from the bridge動画:(49 sec)


we get a lot of ashes. That’s the same story my grandfather used to tell me. Funny!
  灰が降ってきます。おじいちゃんが昔話していたのと同じ話です。おもしろい!
 [Movie] 1113 after work, cooling down動画:(33 sec)


After the train we went for an aggressive walking (cycling) along the track.
  その後、自転車道に沿って攻撃的お散歩に出かけました。


After 20 minutes cycling, we got to the bridge.
  20分後、橋に着きました。


It’s sure, normal tourist can never come here, because here is far from downtown and we need car and bicycle to get here.
  一般の旅行者は絶対来れないことは確実です。街から遠いのと、ここにたどり着くには車と自転車が必要だからです。


I felt the very Iowan. Thank you Farfum.
  Farfumさんのお陰で、これぞアイオワを感じられました。


Unfortunately, I couldn’t ride Ashley’s bike. My lengths of legs are completely different from American size. Oh man! Hahaha
  残念なことに、Ashleyさんの自転車には乗れませんでした。Torojiro先生の脚の長さは完全にアメリカ人のサイズと違うのです・・・あっちゃ~。まぁどうしようもないわね・・・。


Ashley and Farfum took me the very Iowan restaurant.
  AshleyさんとFarfumさんはこれぞアイオワなれストランへ連れて行ってくれました。


It was my last night in Iowa. Oh sad… yet thanks to their tender heart, I really enjoyed Iowa. My best memory might be having reunion with my best foreign friends.
  悲しいことにアイオワで最後の夜です。でも彼らの温かい心遣いのお陰でアイオワを楽しみました。一番の思い出は友達と再会できたことかも知れませんね。


I regret my leftover…I should come back and revenge on the hamburger.
  残念なことは、食べ切れませんでした・・・というかこんな量食べきれるか~い!!リベンジの為に再来しなければなりませんね。



After dinner, we saw the art park. This scary corner fascinated me.
  夕食の後、アートパークに行きました。怖いコーナーに魅了されました。

2 comments: