Sunday, August 11, 2013

11th Aug. Iowa - New York アイオワ~ニューヨークだぞ

Iowa - New York
8月11日 アイオワ~ニューヨークだぞ


This is all of my photos, which I took in America.
アメリカで撮ったすべての写真です。
(注)気力・体力・根性と自信、何より時間がある人のみアクセスしてください。

Photos of America (1) 31 Jul. – 7 Aug. 写真(1) 955枚 7月31日~8月7日

Photos of America (2) 7 - 15 Aug. 写真(2) 933枚 8月7日~8月15日

 
I woke up at 4:10 and prepared to go back to NY. I left No. 392 YAMANEKO doll to Ashley’s parents. Her mother Candi is really interested in my cat statue. It’s my pleasure.
  早朝4:10に起き、NYに向かうため家を出ました。Ashleyさんの母Candiさんに山ネコNo.392を残しました。非常に興味を持ってくれているようです。ありがとうございます。そのうち写真が届くと思います。


 
Farfum showed me the abacus which I gave in Tonga. I remember that we made friends with each other in Vava’u and he participated in my workshop at GPS Neiafu. I looked back upon our Tongan life.
  Farfumさんがそろばんを見せてくれました。トンガであげたものです。彼はVava’u島のNeiafu小学校であったTorojiro先生のそろばんワークショップに参加してくれました。懐かしいです。
Farfum came to my workshop  Farfumさんワークショップに参加


 
At 5:10, we arrived at Des Moines International Airport. I really appreciate your help. Thank you very much. I hope we meet again in Japan!
  5:10にDes Moines国際空港に着きました。大変お世話になりました。今度は日本で会いましょう。彼の両親はフィリピーナで、来年辺り帰郷するかもとのこと、経由便で日本に寄ることも可能だそうです。


 
After 3 hours flight,
  3時間のフライトで


 
I came back to New York. At the airport station, I age my leftover. This is my breakfast.
  ニューヨークに着きました。空港の駅で食べ残しを食べました。朝食です。


 
I couldn’t do a lot of things today. I just visited the United Nations.
  今日はたくさんのことは出来ませんでした。国連を訪れただけです。


 
After that, I walked along the East River.
  その後、イースト川沿いに歩きました。


 
I saw a lot of urban sceneries.
  都会の町並みを見ました。


 
I want to use the rental city bicycle.
  レンタル自転車を使いたいです。


 
I like an Asian food.
  アジア料理が好きです。


 
After 2 hours walk, I got to my accommodation. It was like a closet but they have wifi.
  2時間歩いた後、宿に着きました。クローゼットのようですが、wifiが使えます。


 
At last I got my birth year’s 1 cent coins. 3 wishes may come true.
  ついに誕生年の1セントコインが見つかりました。3つの願いがかなうかも知れません。
Link of the 1 cent coin’s article 前回1セントについて書いた記事

No comments:

Post a Comment