Tuesday, February 5, 2013

5th Feb. Air, Elevation, Election, Radio Communications 空気・隆起・選挙・無線通信だぞ

Air, Elevation, Election, Radio Communications
2月5日 空気・隆起・選挙・無線通信だぞ


 
We did the fourth science experimentation.
 4回目の理科実験をしました。


 
We found that the heat moves to the upper part.
 熱は上へ伝わることが分かりました。


 
Because of melted snow, the soil of school ground is elevated. When the water in the ground evaporate, stakes rise up.
 雪融けのせいで、校庭の土が持ち上げられます。水分が蒸発した頃、ポイントが浮きます。


 
It’s dangerous so I asked my students to step them.
  危険なので、子ども達に踏んでもらいました。


 
We took a vote for the next academic year’s students’ committee on TV. Usually we do it at the gymnasium, but we didn’t do it because of the flu.
  来年度児童会選挙を行いました。普段は体育館で行いますが、インフルエンザのお陰でやりませんでした。 


 
I checked these radios. I’m supposed to use it at the ski class on 7 Feb.
  無線機のチェックをしました。スキー教室で使います。

No comments:

Post a Comment