Sunday, February 3, 2013

3rd Feb. Mr. Sefo Sefoさんだぞ

Mr. Sefo
2月3日 Sefoさんだぞ


 
Last night, I stayed in an Internet Café. Recently when I come to Tokyo, I always use it. It’s cheap, comfortable (there are some flat seat room) and I can upload my blog from here.
  昨夜はインターネットカフェ難民をしました。最近は東京に来るたびに難民です。安くて(1泊1200円~2000円)、快適で(いくつかフラットで足が伸ばせる部屋があり)、そしてブログをアップできます。


 
I ate a bowl of rice topped with cooked beef and vegetables at Tokyo Chikara Meshi restaurant and then,
 牛丼を東京ちから飯レストランで食べました。そして



 
went to the sports shop “Victria” but I cannot find any good ski materials, maybe because here is Tokyo not Nagano.
 ヴィクトリアスポーツへ行きましたが、良いスキー用品を見つけられました。多分ここは長野ではないからでしょう。頑固親父の店はありません・・・。


 
I decided to visit Shinjuku-gyoen until Sefo arrives in Tokyo.
 Sefoさんが東京に着くまで新宿御苑に行くことにしました。


 
As the capital of Japan “Tokyo”, Shinjuku-gyoen is very calm.
 日本の首都、東京としては新宿御苑はのどかな場所です。


 
  
  
  
  
I enjoyed there and
 新宿御苑を楽しんで、


 
around 2:30, I moved to the JICA building in Yoyogi. It took me 40 minutes from Shinjuku on foot.
 2時半頃、代々木のJICAビルに着きました。新宿から徒歩40分かかりました。2,3時間までは徒歩圏内です。


 
At 3 o’clock, Sefo arrived. Long time no see!
 3時にSefoさんが到着しました。お久しぶり~!


 
First, we went to Yodobashi camera in Shinjuku with Philip, who is Sefo’s friend and is from PNG. Philip bought a new camera. I took charge of an interpreter.
 初め新宿のヨドバシカメラへ行きました。パプアニューギニアから来た友達のPhilipさんと一緒です。Philipさんはカメラを買いました。Torojiro先生は店員さんへの通訳を務めました。



 
Everything tastes very good in Japan.
 日本の物は全部おいしいのです!


 
Welcome to Japan and have a good JICA training!
  ようこそ日本へ!そして良い研修を!

No comments:

Post a Comment