Sunday, February 24, 2013

24th Feb. YAMANEKO, Official Approval, Local Beer 山ネコ・検定・地ビールだぞ

YAMANEKO, Official Approval, Local Beer
2月24日 山ネコ・検定・地ビールだぞ


 
It was storming, but we held an official approval and I took charge of the level 1 exam for the kids. The level 1 of the kids seems to be the same as the level 2 of the general official approval.
 吹雪いておりましたが、検定会があり1級を担当しました。子どもの1級は一般検定の2級に相当するそうです。←知らないで担当しとるんかい?!


 
After two hours lesson, I was charged with the examiner. Because the candidates’ level was very high, all of them passed it. Congratulations!
 2時間のレッスンの後、検定員をしました。受験者のレベルが高かったので、全員受かりました。おめでとうございます。


 
After ski I went to my school and worked a little bit.
  スキーの後、学校へ行き、少し働きました。


 
I’m making a lot of YAMANEKOs lately, because…
  最近、たくさんの山ネコを作っています。なぜなら・・・


 
I drank the special local beer, banana flavor. This beer will be normal for me soon, because…
  特別な地ビール「バナナビール」を飲みました。このビールはもうすぐ普通になります。なぜなら・・・

No comments:

Post a Comment