Wednesday, February 20, 2013

20th Feb. General Meeting 総会だぞ

General Meeting
2月20日 総会だぞ


 
This is not a smoked glass. It’s just very cold this morning.
 これはスモークガラスではありません。ただめちゃくちゃ寒いだけです・・・。


 
At the long jumping rope competition, we got the first prize of all classes. Our record was 262 times turn in 3 minutes. My students did very well.
 長なわ大会で学校で一番の記録を出しました。記録は3分間で262回でした。去年はダブルダッチを跳ばせること優先だったので、長なわ大会では、あえて記録の出しにくい「むかえ縄」(ダブルダッチを跳ばせるために必須の回し方)で跳ばせましたが、今年は記録を出すこと優先の「かぶり縄」でいきました。よくがんばりました。


 
We had a students’ general meeting. My 4th grade students have become members of a students’ association.
 児童総会を開きました。4年生の子ども達は児童会のメンバーになりました。

No comments:

Post a Comment