Wednesday, February 13, 2013

13th Feb. Snow, Small Bird, Budweiser 雪・小鳥・バドワイザーだぞ

Snow, Small Bird, Budweiser
2月13日 雪・小鳥・バドワイザーだぞ


 
Although the snow was only 10-15 cm deep, we had to remove snow.  
 たった10cm~15cmでしたが、雪かきをしなければなりませんでした。


  
It might be my first time to use a snowplow macine.
 Torojiro先生は除雪マシンを使ったのは初めてかも知れません。多分・・・


 
After 1 hour, we finished it. We are used to snow-removal work.
 1時間後に終えました。長野県民は雪かきになれております。


 
I managed to finish making the certificates by the time my abacus class started. Only 2 students have not completed the first certificate. Maybe soon, they can make it.
 そろばん授業が始まるまでに、何とか賞状を完成させました。2人だけ1枚目の賞状をもらっていません。もうすぐでしょう。


 
I plugged in the fountain, because it will be cold tonight.
 噴水のスイッチを入れました。今晩寒くなるからです。


 
The small bird was walking on the ice. Watch your step!
 小鳥が氷の上を歩いていました。気をつけてね~


 
I miss America & Tonga~~~. I'm still working in my house because I don't want to work on a holiday. Though the way of thinking should be common in the world, a lot of Japanese have to work on a holiday or overtime working on week day. I never work on a holiday especially in winter for ski.
 アメリカとトンガが懐かしい~。休日に働きたくないので、この時間でもまだ家で働いています。スキーの為に意地でも休日に仕事はやりませぬ!休日に働かないって、世界的には当たり前のはずなんですけど、この国は・・・。休日は、文字通り「休む日」でしょ?

No comments:

Post a Comment