Monday, June 24, 2013

24th Jun. The Last Day 最終日だぞ

The Last Day
6月24日 最終日だぞ


 
I took a leave today, because I cannot go back to Nagano after OB party.
 今日は休みを取りました。OB会の後、長野に帰られないからです。1日休む為にこんな断りを一応入れてしまうほど気を使わなければならない日本はいかれておりますね・・・。


 
I visited my favorite thick white noodles restaurant “Pekopeko” the main restaurant.
 ぺこぺこうどん本店に来ました。


 
I’ve never come to Osaka without visiting this restaurant.
 大阪に来た時は必ずこの店に来ます。


 
I went cycling to buy souvenirs. This is Osaka castle.
 土産を買いにサイクリングに出かけました。これは大阪城です。


 
I enjoyed sightseeing a little bit, though these sceneries are not so rare for me…
 これらの景色は珍しくないのですが・・・ちょっと観光を楽しみました。
 



 
I bought souvenirs at Douguya-suji where all shops sells the equipments required by restaurants’ owners, signboards, iron plates, illuminations, shop curtains and so on. I bought a lot of magnets.
道具屋筋で土産を買いました。吉本劇場なんば花月の近くで、商店街の店の全部が業務用の看板、鉄板、照明、のれんなどを売っている所です。


 
I bought a lot of magnets.
 たくさんマグネットを買いました。


 
Around 4 o’clock, I left Osaka.
 4時頃、大阪を出ました。


 
Around 10 o’clock, I got to my house. Oh, it was my first time to go back to Osaka from Ina city.
10時頃、家に帰りました。おぉ伊那から大阪に帰るのは初めてでした。

No comments:

Post a Comment