Monday, July 21, 2014

21st Jul. Okayama 2 岡山だぞ2

Okayama 2
7月21日 岡山だぞ2


 
Here is Okayama railroad station.
  ここはJR岡山駅です。


 
Okayama is famous for Momotarou, Peach Boy story.
  岡山は桃太郎で有名です。


 
Momotarou on a mailbox.
  ポストの上に桃太郎!


 
I bought new camera.
  せっかく岡山に来たので新しいカメラを買いました。wifi対応です。


 
Around 11 o’clock we visited Bikanchiku district, an area of outstanding beauty, and
  11時頃、美観地区に行き、


 
met Hiko and Noriko. Long time no see! He was working for CDU (Curriculum development Unit) in Tonga, so we were colleague.
  HikoさんとNorikoさんにありました。お久しぶりです~。彼はトンガのCDUで働いていました。Torojiro先生と同じ職場です。


 
After lunch,
  昼食の後、


 
  
  
  
  
We went sightseeing around the district.
  美観地区の観光をしました。
 

 
The famous professional baseball team manager Senichi Hoshino was born in Okayama, I didn’t know.
  星野監督は岡山生まれだったのか~。


 
Last time I came here, I got this cup, small one, for free but after that I broke it. This time, I bought big one.
  前回ここに来た時、小さい桃太郎コップをおまけか何かで手に入れましたが、割ってしまったので、今回は大きいのを買いました。


 
Thank you for coming together. See you next time maybe in Nagano.
  岡山、京都、東京、長野からよく集まりました~。次回は多分長野で、いつも通り突然に~!


 
The most attractive thing which deeply fascinated us was YAMAnekoxile. SHAAAAAAH~~~
  この旅でもっとも我々を魅了したのは山ネコザエルでした。シャ~~~~~!


 
Around 5 PM, I got on the Shinkansen, I arrived at my house around midnight. Hahaha~
  5時頃、新幹線に乗りました。家には12時頃着きました。はっはっは~。

No comments:

Post a Comment