Friday, July 18, 2014

18th Jul. Mt. Fuji 1  富士山だぞ1

Mt. Fuji 1
7月18日 富士山だぞ1


 
I was so tired from the seaside class that I decided to go climbing.
  臨海学習でとっても疲れていたので山登りに行くことにしました。


 
We started climbing from the 5th station. (2305m of 3776m)
  2305mの五合目からスタートです。


 
We prayed our safety.
  安全祈願をしました。


 
After lunch,
  昼食の後


 
we started climbing. Now, Mt. Fuji is a world heritage so we should pay 1,000 yen (US$10) to enter the mountain. The money is used to keep the natural environment.
  今、富士山は世界遺産なので、登山する時には1,000円払うのです。環境保護に役立てられます。


 
We had a rest many time. This is the 6th station. (2390m)
  何度も休憩しました。ここは6合目です。


 
I climbed the mountain with Masamichi and Toshimasa, who were my superiors when I was a company worker. Long time no see. Last time I met Masamichi last November in 2013, we decided to climb the mountain.
  今回は会社勤めだった頃の上司TokuさんKoikeさんと登りました。去年11月Tokuさんとお会いした時に富士登山を決めたのでした。


 
Toshimasa can reach the goal of 100km marathon race. Wow!
  Koikeさんは100kmマラソンを完走する力を持っています。すっげ~!


 
This is the 7th station. (2700m)
  7合目です。


 
At the 8th station, (3020m)
  8合目で


 
We found that, the plastic bag which wrap a snack are swelling, because the air pressure is very low here.
  お菓子の袋がパンパンでした。気圧が低いからですねぇ。


 
This is the accommodation last time we stayed.
  前回泊まった山小屋です。


 
We stayed at Goraikoukan this time. (3450m)
  今回は御来光館に泊まりました。


 
At 5 PM, we had dinner (small supper) and
  5時に軽い食事をとり、


 
went to bed at 6 PM maybe because I was very tired and we had to woke up very early next day.
  夕方6時に寝ました。多分とても疲れていたのと、次の日めちゃくちゃ早く起きなければならないからです。



The article last time I visited Mt. Fuji1

No comments:

Post a Comment