Wednesday, April 9, 2014

9th Apr. PaEagle パイーグルだぞ

PaEagle
4月9日 パイーグルだぞ


 
At last, the cherry blossoms around my school have come out.
  ついに学校周辺の桜が咲きました。


We had an evacuation training (fire drill).
  避難訓練をしました。


 
We talked about how was our term end break with a picture.
  絵を用いて春休みの生活を話しました。


 
By the way, PaEagle is the mascot of Ishigaki Airport in Okinawa. Pai means “southern” in Okinawa dialect.
  ところで、パイーグルは沖縄、石垣空港のマスコットです。パイとは南のという意味です。


 
I can see it on a teaching material in Nagano.
  長野の計算ドリルで見られます。ご当地キャラドリルのようです。ちびまる子とかリラックマもありましたが、流行に負けてこの教材を採用してしまいました・・・。

No comments:

Post a Comment