Saturday, March 8, 2014

8th Mar. For Forty Minutes 40分間だぞ

For Forty Minutes
3月8日 40分間だぞ


 
I was very busy because I have to finish the evaluation reports.
  通知票をやらねばならないので忙しかったです。


 
After a long time away, I visited the turning point where I used to come in the early morning before winter by car.
  久しぶりに冬になるまで早朝に来ていた折り返し地点まで車で来ました。


It’s still closed and
  まだ閉鎖中で、


 
a side walk is covered with snow.
  歩道は雪に覆われています。


 
It was my first time to visit the median tectonic line park this year though it takes me 1 minute from my house.
  1分の距離にあるのに、今年初めて中央構造線公園に来ました。


 
It’s under construction. It seems to be extended but…
  公園は工事中です。拡張した感じですが・・・


 
we cannot touch it temporarily or permanently.
  中央構造線に今は(ずっと?)触れません。


 
The lake Miwa is not freezing now.
  美和湖は今は凍っておりません。


 
We cannot see the line.
  線が見えません。


 
I washed my cars.
  車を洗いました。


 
Because it’s cold a little bit (minus 5 degrees), washing lotion was frozen. I can’t wash my car…
  マイナス5度で少し寒かったので、洗浄液がすぐ凍りました。洗えな~~~い。


 
I crossed the bridge for the first time in 2014.
  2014年初めてこの橋を渡りました。


 
Around 5 o’clock, I visited a MAZDA car dealer to take periodic check-up. My new car is working very well.
  5時頃に愛車無料点検に行きました。新車は良く走っております。


 
I was not supposed to go skiing today but on the way back, I skied only for 40 minutes. That’s the advantage of Nagano resident.
  スキーに行けない予定でしたが、帰りに40分だけ滑りました。長野県民の利点です!ところで仕事はしたのかね?

No comments:

Post a Comment