Friday, March 28, 2014

28th Mar. Himaka Island 日間賀島だぞ

Himaka Island
3月28日 日間賀島だぞ


 
I took a look at Himaka Island for seaside practice class in July. On my way, visited Enakyo service area in Gifu Prefecture.
  7月の臨海実習の下見で日間賀島へ行きました。岐阜の恵那峡SAに寄りました。


 
At Kariya service area, I saw a filling station for an electric vehicle for the first time.
  刈谷SAで初めて電気自動車のスタンドを見ました。


At 11:30 I got on board a boat.
  11時半に船に乗りました。


 
This is our accommodation “Otohime”.
  乙姫という旅館です。


 
The meal is delicious.
  ご飯は美味しいです。


 
Its rooms are comfortable.
  部屋は快適です。


 
We can see a beautiful scenery from bathroom.
  お風呂からはよい眺めです。


 
The staff of the accommodation took me for a sightseeing. These are a young sand lance.
  おかみさんが観光に連れて行ってくれました。小女子(こうなご)というイカナゴの幼魚です。



 
Himaka Island seems to be famous for an Octopus.
  日間賀島はタコで有名なようです。


 
This is a police office.
  これ警察署。


 
After Himaka Island, I visited Nagoya Port Aquarium.
  日間賀島の後、名古屋港水族館に行きました。


 
a dolphin,
  イルカ



a killer whale,
  シャチ


 
an ocean sun fish
  マンボー


 
a sea turtle,
  海ガメ


 
a jellyfish,
  クラゲ


 
a white whale and
  シロイルカ


 
souvenirs.
  お土産たちを見ました。


 
I can’t wait for the seaside practice.
  臨海実習が楽しみです。

No comments:

Post a Comment