Monday, December 30, 2013

30th Dec. Sightseeing 島観光だぞ

Sightseeing
12月30日 島観光だぞ

 
I was waiting for the light of day. It was later than Nagano.
  夜明けを待っていましたが、長野より遅いです。当たり前ですね・・・。


 
Around 10 AM, we started sightseeing around Ishigaki Island by car. First we visited the lookout point called Tamatorizaki.
  10時頃、レンタカーで石垣観光に出かけました。玉取崎展望台です。


 
This is the Sabichi limestone cave
  サビチ鍾乳洞です。


 
It leads to the ocean.
  海につながっているのです。


 
We ate buckwheat needle of Okinawa.
  沖縄のソーキそばを食べました。


 
This is the most north located cape called Hirakubo-zaki.
  一番北の岬です。平久保崎!


 
I came here by bicycle 12 years ago.
  12年前自転車で来ました。


Following that we visited Kabira bay.
  その後、川平湾に行きました。


 
Soroban girls are good at eating.
  そろばんガールズは食べるのが得意です。


 
Banna Park is also my memorial place.
  バンナ国立公園も思い出の場所です。


 
Imitation of Angama, traditional masks. 
 アンガマ面の真似~。


 

After sightseeing we enjoyed shopping.
  観光の後、買い物を楽しみました。


 
She is the woman I talked a lot 12 years ago. She sold the rare sake at that time.
  12年前、たくさん話したおばさんです。波照間島の希少な泡盛を売ってくれたのでした。


 
We ate grilled beef. Of course it was delicious.
  焼肉を食べました。もちろんおいしかったです。

No comments:

Post a Comment