Sunday, December 22, 2013

22nd Dec. Next Day 次の日だぞ

Next Day
12月22日 次の日だぞ


 
This is my room.
  ホテルの部屋です。


 
I ate luxurious breakfast.
  豪華な朝食を食べ


 
We visited Kobe port and
  神戸を訪れ


 
protection against disasters center.
  人と防災未来センターに行きました。


 
I experienced the very big earthquake called Hanshin daishinsai, when I was in a high school. I looked back upon that terrible disaster.
  高校生の時に阪神大震災を経験しました。当時の状況を思い出しました。


 
After that I made pounding steamed rice into the dough used for rice cakes.
  その後、もちをつきました。


 
This is Kazamidori no Yakata.
  風見鶏の館



 
One American’s house.
  あるアメリカ人の家。


 
We saw a monkey show. That’s cute.
  かわいいお猿さんのショーを見ました。


 
Just before we left Kobe, we visited a long-established restaurant and
  神戸を去る直前に老舗でついに


 
we ate Kobe Beef at last. Although it cost US$40, it was very delicious.
  神戸牛を食べました。4,000円しますが、最高においしいです。


 
Bye-bye Kobe. Yet, I will come here next week again.
  バイバイ神戸。ここに来週来ます。


 
When I came back to Nagano around 8 PM. I went skiing.
  長野に8時くらいに帰ってスキーに行きました。


 
I cannot help skiing.
 スキーをやらずにいられません。

No comments:

Post a Comment