Sunday, December 15, 2013

15th Dec. Heavy Snow 大雪だぞ

Heavy Snow
12月15日 大雪だぞ


 
I worked a lot at my hotel because teachers are usually very busy in December.
  ホテルで仕事をしました。師走と言われるように、先生達は12月は忙しいのです。


 
It had been snowing heavily since last night.
  昨夜から激しく雪が降っていました。


 
Mr. Masaki Miyashita is very famous demonstrator in Japan. I asked him some questions about ski
  宮下征樹さんは日本ではとても有名なデモンストレーターです。いくつかスキーの質問をしました。


 
In the afternoon, I enjoyed free skiing. There was a fresh snow.
  午後、フリーで滑りました。たくさんの新雪がありました。


 
The chair lift with a cover is very useful and warm especially when it’s windy.
  フード付のリフトはありがたいです。特に強風の時は!


 
When we left the ski field, we almost lost our car. We had more than 1 feet snow.
  スキー場を出る時、車を見失いかけました。30cm以上積もっていました。


 
Nozawa Onsen is a snowy area.
  野沢温泉は豪雪地帯です。


 
After we went back to Azumino, we enjoyed the illumination in Mr. Kitazawa’s house. He is my ski school member.
  安曇野に帰ってから、スキークラブメンバー北沢さんの家のイルミネーションを楽しみました。さすが社長!

No comments:

Post a Comment