Thursday, December 19, 2013

19th Dec. Santa Claus サンタさんだぞ

Santa Claus
12月19日 サンタさんだぞ


 
It snowed a lot until this morning.
  今朝までにたくさん雪が降りました。


 
I removed snow for 30 miniutes.
  30分間雪かきをしました。



 
We invited Santa Claus.
  サンタさんが来てくれました。


 
We had an attractive Christmas party.
  素敵なクリスマス会でした。


 
After the party, we enjoyed jumping rope.
  会の後、なわとびをして、


 
Following that, we did a snowball fight.
  雪合戦をしました。


 
I love snow.
  雪が好きです。


 
We ate a Christmas cake at school lunch.
  給食でクリスマスケーキを食べました。


 
We practiced using our brush for the first time in the New Year.
  書き初めの練習をしました。


 
In Japan, we are supposed to do the practicing calligraphy at the beginning of the year, on the 2nd Jan. They will bring it at the opening ceremony.
  1月2日に書き初めをします。宿題として始業式に持ってきます。



Around 9 o’clock, I came back home. Some people especially live in a city don’t know that we should remove snow as soon as possible otherwise it freezes and will be dangerous.
  9時頃、家に帰りました。都会に住んでいる人は分かりませんが、雪が降ったらいち早く雪かきをしなければなりません。そうしないと凍って危ないからです。

No comments:

Post a Comment