Saturday, May 4, 2013

4th May. Zero Magnetic Point ゼロ磁場パワースポットだぞ

Zero Magnetic Point
5月4日 ゼロ磁場パワースポットだぞ



YAMANEKO photos have come from all parts of the world. Thank you so much! This time it came from Iwate prefecture in Japan.
山ネコ写真が世界から届きました。今回は岩手県です。
 
From Akiko May.2013
YAMANEKO enjoys flower viewing in Iwate.
Akikoさんより 山ネコがお花見を楽しんでいます。


↑これは世界から届いた山ネコ写真のページ




 
After jogging,
ジョギングの後、


I visited the median tectonic line park. Nothing has changed here.
中央構造線公園に来ました。いつもと何も変わりません・・・


The different species of cherry blossom are in full bloom now.
八重桜?は今満開です。


I decided to go to the zero magnetic point by bicycle. This restaurant, Heike no sato, is on the way.
ゼロ磁場パワースポットに自転車で行くことにしました。平家の里というレストランが途中にあります。


 
I ordered Chinese noodles with garlic. It was short of garlic. Oh man!
ニンニクラーメンを注文しましたが、ニンニクが不足しています。あまいなっ!


 
It’s 4 straight holiday now, so there are a lot of tourist even in a rural area.
4連休なので、すごい数の観光客がこんな田舎に集まっています。


 
We have to take a shuttle bus to get there but I don’t care about it because I’m riding a bicycle.
パワースポットに行くのにシャトルバスを使わなければなりませんが、Torojiro先生は自転車なので関係ありません。


My district, Hase, has great many valleys.
長谷地区はたくさんの谷があります。


After 1 hour, I got to the mountain pass ”Zero Magnetic Point”. I was very tired.
1時間後、ゼロ磁場に着きました。疲れました・・・。


Maybe this is part of median tectonic line.
たぶん、中央構造線の一部でしょう。


Snow!!!
雪~!!!


So many people were waiting for bus.
 たくさんの人がバスを待っています。

What a beautiful scenery!
きれいな景色です。


It was my 4th time to come here but,
 4回来ましたが、


It was my 1st time to sit on a bench with tourists. After 1 hour, I left there. Nothing had happened as usual.
観光客と一緒にベンチに座ったのは初めてです。1時間後、帰りました。いつも通り、何も起こりませんでした。


It took me 30 minutes on the way back.
帰りは30分で着きました。




After that, I worked hard in my room. I have a lot of things to do during these holidays but I don’t want to work in the holidays.
その後、家で激しく働きました。たくさんやることがあるのですが、休日に働きたくありません・・・。


At last, I submitted the document to apply cable TV in my house. Finally I can watch TV.
ようやくケーブルテレビの申し込みをしました。やっとテレビが見れます。普通のテレビは田舎過ぎて映らないのです。

No comments:

Post a Comment