Friday, May 17, 2013

17th May. Official Trip(2) 出張だぞ②

Official Trip (2)
5月17日 出張だぞ②


 
The surface of the Lake Miwa is like a mirror.
 美和湖の水面は鏡のようです。


 
I participated in a meeting all day long. I was sleepy all day long…Oiaue~
  会議に一日中参加しました。一日中眠かったです。


 
At lunch, I ate sauce cutlet.
 昼、飯島食堂でソースカツ丼を食べました。


 
In the afternoon, we took a lecture about corporal punishment.  
 午後、体罰についての講演がありました。


 
One TV company came and taped the lecture.
 テレビ局が来て、その講演を録画していました。ほ~なるほど、いかにも教育委員会が指導してますよ感を出すために!



 
After the meeting, I came back to my school and checked home works of my students. My life is crazy.
 会議の後、学校に戻り宿題を見ました。子どもを残して会議に行き、子どもがいなくなった教室で宿題を見る。この生活はいかれてるとしか言えません。


 
I drank the strange soft drink. This is a sparkling Japanese tea. It was delicious.
 面白いジュースを飲みました。炭酸のお茶・・・おいしかったです。

No comments:

Post a Comment