Tuesday, January 1, 2013

1st Jan. The New Year 新年だぞ

The New Year
1月1日 新年だぞ


I wish you a happy New Year!
新年明けましておめでとうございます。


 
Happy New Year! This is the first sunrise of this year. I watched it from my house.
 あけましておめでとうございます。今年もよろしくお願いします。これは初日の出で家から見ました。


 
Because it was the first day of the year, I went skiing as usual.
 元日なので、いつも通りスキーに行きました。


 
First I set round rice cake offered to the gods at New Year’s.
 山ネコ鏡餅を取り付けました。



 
On the way to skiing ground, I ate oden as usual.
 スキー場への行き道にいつも通りおでんを食べました。


 
I stood in a line to get a rice cake.
 お餅をもらう為に並びました。


 
After ski, I visited the Hotaka shrine. It was crowded with people paying their first visits of the year.
 スキー帰りに穂高神社を訪れました。初詣の人でにぎわっていました。


 
I took a written fortune. It was not so good…oiaue~
 おみくじを引きました。そんなによくありませんでした。「縁談:調いかけて破れる・・・」だそうです。

No comments:

Post a Comment