Friday, September 28, 2012

28th Sep.  1a & 1ha 1アールと1ヘクタールだぞ

1a & 1ha
9月28日 1アールと1ヘクタールだ


 
We made sure how big the size 1a & 1ha are, at the school grounds.
 1アール(10m×10m)と1ヘクタールはどれ位かを校庭で確認しました。

 
Because 1ha is very big, we needed to go outside and walked along the school fence.
 1ヘクタール(100m×100m)は大きいので、校舎の外に出てフェンス沿いに歩かなければなりませんでした。


 
Today, one of my colleague, Yuuko, finished her job, hopefully temporarily. She has worked for my school as a teacher in charge of health education.  
 今日、養護教諭としてお勤めだったNagase先生が仕事を終えました。


 
I gave No. 378 YAMANEKO to her. Thank you for your hard work. I hope we can see you again!
 山ネコNo.378を渡しました。お疲れ様でした。また会いましょう!

No comments:

Post a Comment