Monday, September 17, 2012

17th Sep. Iida city 飯田だぞ


Iida city
9月17日 飯田だぞ


 
On the way to Iida, I visited Komagane where I took the JICA volunteer training for 65 days in 2009.
 飯田への途中に駒ヶ根を訪れました。2009年に65日間ボランティアの訓練を受けました。


 
There is a  traffic lights and street named Kyouryokutai (volunteers) near KTC (Komagane Training Center). I looked back upon my life in Komagane.  
 KTC(駒ヶ根トレーニングセンター)の近くには協力隊と名の着く信号や通りがあります。駒ヶ根生活を思い出しました。


 
What a old container.
 古っ!!


 
I met Mizuho and Hiroe. I started working at my primary school with Mizuho in 2005. She will give birth soon, so she is in her home town with her family.
 原先生とMochizuki先生に会いました。原先生は2005年に今の学校に赴任しました。もうすぐ出産するようですので、今は実家で家族と過ごしています。


 
Hiroe showed me her travel book of Tonga. She came to Tonga and called on me in 2010.
 Mochizuki先生はトンガの旅行記を見せてくれました。そうです。2010年にトンガに訪ねてきてくれたんです。



 
We ate many Japanese sweets and talked a lot.
 たくさん和菓子を食べお話しました。

No comments:

Post a Comment