Thursday, January 1, 2015

1st Jan. New Year's Day 正月だぞ

New Year's Day
1月1日 正月だぞ


Happy New Year! I wish you a great year in 2015.
  あけましておめでとうございます。新年がすごい年となりますように。


At the beginning of the New Year, I went to worship at a temple and
  新年早々、お寺と


 
shrine.
  神社へお参りに行きました。


 
It was the first day of the year so I went skiing as usual.
  元旦なのでいつも通りスキーに行きました。


On the way I saw the first sunrise of the year from the lake Suwa.
  途中、諏訪湖から初日の出を見ました。


 
Snowfall continued all day long so…
  一日中雪が降っていたので、


 
I had to shovel snow a lot.
  雪かきをたくさんしなければなりませんでした。


Anyway, I enjoyed the first ski this year.
  とにかく今年初スキーを楽しみました。

 
 
On the way back, I visited Suwa shrine and
  帰りに諏訪大社に行き


 
took a written fortune. Although the written fortune means so so.
  おみくじを引きました。結果は中吉でしたが、



something special must happen this year.
  特別なことが起こるに違いない!

No comments:

Post a Comment