Tuesday, January 6, 2015

6th Jan. Lake Suwa 諏訪湖だぞ

Lake Suwa
1月6日 諏訪湖だぞ


 
When we ate breakfast, Marie said this type of coffer was very new for her. In Japan, it’s getting popular lately but I don’t like it because it takes long time to drink.
 朝食を食べている時、Marieさんがこの形のコーヒーは珍しいと言っていました。日本では最近人気が出ておりますが、飲むまでに時間がかかるのでイヤです。


 
At last I finished writing the New Year’s card, and posted it. Thank you for waiting for my reply.
  ついに年賀を書き終え投函しました。お待たせしました。


 
Stephen checked about their plan. I helped them to book bus.
  Stephenさんは旅行の調べ物をしていました。バス予約を手伝いました。


 
I made okonomiyaki for them. It was delicious.
  お好み焼きを作りました。おいしかったです。


 
They may visit Osaka after Nagano. You should taste it in Osaka.
  長野の後、大阪に行くかも知れません。大阪のお好み焼きを食べましょう。


 
Around 2 o’clock, we left my house.
  2時頃、家を出ました。


 
We moved to the lake Suwa and took foot spa there.
  諏訪湖に移動し、足湯を楽しみました。


 
Around 5 PM, they departed Midoriko highway bus station to Tokyo once.Thank you for visiting me and enjoy the rest of your time in Japan.
  5時頃、みどり湖高速バス駅を一旦東京に向けて出ました。 来てくれてありがとうございました。残りの日本滞在を楽しんでくださ~い。


 
Oh, I missed the mileage number 11,111.
  あっ接待に集中してて、11,111kmを見逃がした~

No comments:

Post a Comment