Sunday, November 2, 2014

2nd Nov. Abacus & Mathematics Meeting 1 そろばん算数部会だぞ1

Abacus & Mathematics Meeting 1
11月2日 そろばん算数部会だぞ1


 
I visited Chino railway station to pick up soroban volunteer members. Although they appeared, they couldn’t go through a ticket gate at first, because Hirono left their train tickets in the train. Yet no one surprised at this situation because she always causes funny accidents.
  JR茅野駅にそろばんボランティアメンバーを迎えに行きました。彼らは現れましたが、最初改札を通れませんでした。Hironoさんが切符を電車に置いてきたのでした。でも誰も驚きません。Hironoさんはいつも面白いことをやらかしてくれるからです。笑 今回は飛行機を遅らせてもないし、足をぐねってもないし、舞台から転落もしてないし、Do you remember me? とも言ってないので、序の口レベルのアクシデントでした。


 
I took them to a lot of places. First we had lunch at Tamagoya Koubou in Suwa city.
  たくさんの場所に連れていきました。初めは諏訪のたまごや工房です。


At the mountain pass called Tsuetsuki Touge.
  杖突峠の最高峰にて。

We enjoyed the median tectonic line.
  中央構造線を楽しみました。
 




The most attractive place seemed to be Komagane Training Center, because we had a volunteer training here before Tonga.
  一番良かった場所は駒ヶ根訓練所のようでした。トンガの前みんなここで訓練を受けたからです。


 
Oh, this is my panel. I remembered that I wrote this explanation and sent it to JICA with the picture when I was in Tonga.
  お~自分のパネルが~!思い出しました。トンガにいた時に、この文章を書いて、写真と一緒にJICAに送ったのでした。


 
Following that, we visited Kouzenji Temple and called on Hayatarou dog.
  その後、光善寺に行き、早太郎に会いました。


 
Finally, we came back to my house and ate grilled slices of meat and
  最終的に我が家に戻り、焼肉と


 
takoyaki (a balled-shaped pancake).
  たこ焼きを食べました。


 
We had a precious time.
  貴重な時間を過ごしました。

No comments:

Post a Comment