Sunday, September 28, 2014

28th Sep. Matsumoto Airport 松本空港だぞ

Matsumoto Airport
9月28日 松本空港だぞ



 This day five years ago, I left for Tonga. It has been 3 years since I came back from Tonga. Time really flies.
  5年前の今日、トンガへ旅立ちました。トンガから帰国して3年が経ちました。時が経つのは早いものです。


 
Since I stayed in Shiojiri last night, I visited the Matsumoto Airport for my training.
  昨夜、塩尻に泊まったので、トレーニングの為に松本空港に来ました。


 
I walked along the airport.
  空港に沿って歩きました。


 
We have only 2 routes to go to Kyushu and Hokkaido. It means we can see only two airplanes a day.
  2路線しかありません。福岡と新千歳です。1日2機しか飛行機が見れないということです・・・。


 
The airport is close to the Mt. Ontake, which has erupted terribly yesterday. A lot of helicopter was going back and forth all the time for rescue. I hope it won’t be worth.
  松本空港は昨日噴火した御嶽山に近いので、災害救助ヘリコプターが何度も行き来していました。早く事態が治まりますように。


 
Matsumoto is good for shopping and sightseeing.
  松本は買い物・観光に良い所です。

No comments:

Post a Comment