Thursday, June 5, 2014

5th Jun. Rice Planting 田植えだぞ

Rice Planting
6月5日 田植えだぞ


 
We planted rice today. JA (Japan Agricultural Cooperatives) staff and parents helped us. Thank you so much. The weather forecast said it must have been raining today, we had no rain. Hahaha~
  今日、田植えを行いました。JAの人や保護者が手伝ってくれました。ありがとうございます。まぁいつもの事ですが90%雨の天気予報で全く雨は降らせませんでした。当然です!


 
Around noon, we completed it. I hope can harvest good rice in autumn.
  昼頃、田植えを終えました。秋には良い収穫が出来るといいです。


We’ve started club activities. I’m in charge of recitation of a Chinese poem as an assistant teacher.
  クラブ活動が始まりました。補佐として詩吟クラブ担当です。


 
I drained the water of a swimming pool. Next week, we will clean it and prepare for swimming class.
  プールの水を抜きました。来週掃除をして水泳授業に備えます。

No comments:

Post a Comment