Thursday, January 2, 2014

2nd Jan. Written Fortune おみくじだぞ

Written Fortune
1月2日 おみくじだぞ


 
I went skiing as usual.
  いつも通りスキーに行きました。


 
I took a lesson. I want to improve my ski.
  レッスンを受けました。上手になりたいもんです。


 
This is the first Mt. Fuji I saw this year.
  2014年に見る初富士山!



 

After ski, I visited Suwa Taisha shrine. It’s famous for the feast called onbashira.
  スキーの後、御柱で有名な諏訪大社へ行きました。


 
I prayed my first visit of the year. When I pulled out a written fortune, it had “Kichi” good fortune.
  初詣に行き、おみくじを引いたら吉でした。まぁまぁかな~。

No comments:

Post a Comment