Saturday, January 11, 2014

11th Jan. Basketball バスケだぞ

Basketball
1月11日 バスケだぞ


 
It’s very rare for me to collect 100 pt in 1 week. It’s the game of scissors-paper-rock on TV.
  めざましじゃんけん一週間で100pt貯めるのは大変なのです・・・。初めて応募できました。当たるかな~。


 
Twelve 1’s came together.
  1が12個揃いました。



 
Though I found a Japanese serow, I missed taking a photo. Can you see its hip on the left side?
  日本カモシカに会いましたが、写真を撮りそこねました。左側にお尻が見えますか?


 
It was my first time to take the second chair lift. Last time I came here, on 22nd December, it was not working after I came back from the bus trip. In the nighttime, the second chair lift doesn’t work.
  二本目のリフトに乗るのは初めてでした。前回バス旅行の後来た時はナイターで、ナイター中は動いていないのです。


 
I visited Ina Ski Resort, the nearest ski field, because…
  一番近い伊那リゾートスキー場に行きました。なぜなら・・・


 
We had basketball games around noon. I will not be recovered from strained back. Oh man!
  昼頃バスケットの試合があったのです。ギックリ腰は良くならないでしょう・・・。


 
The Lake Miwa is freezing now.
  美和湖は凍っています。


 
It’s very cold lately.
  最近とても寒いです。

No comments:

Post a Comment