Friday, January 24, 2014

24th Jan. Newcomer 新入りだぞ

Newcomer
1月24日 新入りだぞ


 
We had ski class today.
  今日はスキー教室でした。


 
Some of my students skied for the first time.
  何人かの子どもは初めてスキーをしました。


 
They are good at falling down.
  転ぶのが得意です。


 
Thanks to the instructors’ help, my students improved their skill.
 インストラクターさん達の指導のお陰で、子ども達は上手になりました。


 
At last, “CX-5” has come to my house. It’s my first time to buy a new car (to become the first owner). How cool the vehicle is!
  午年人生初シリーズPart
大安吉日、ついに週末・スキー専用車?!CX-5が我が家にやってきました。新車を買うのは初めてです。なかなかカッコええど~!しかし3ナンバーのクリーンディーゼル・・・雪道、山道のパワーが半端ない。そのうえ軽油で走って燃費がいい~!


 
CX-5 is much powerful than super EVERY but has less space inside. It can’t be helped, super EVERY is a vehicle for cargo. On the other hand CX-5 is for people.
  CX-5はスーパーエブリィよりはるかにパワーがありますが室内のスペースは狭いです。まぁスーパーエブリィは貨物車なので比べたらそうなりますね。CX-5は人を運ぶ為の車です。

     
 
I’m glad to see you CX-5. My ski life must be luxurious.
ようこそCX-5さん!スキー生活が豪華になることは間違いありません。


No comments:

Post a Comment