Monday, January 9, 2012

9th Jan. Buckwheat Noodles

Buckwheat Noodles
1月9日 蕎麦だぞ

 
It was very fine today, and I could see this mountain called Kurohime. When I was a university student in Nagano-city, I went skiing at Kurohime more than 50 times in one season.
 I experienced a good ski camp with two special instructors.
 めちゃくちゃ天気が良く、黒姫山が見えました。大学生の時、黒姫高原スキー場だけで1シーズン50回以上行きました。
 2人の特別指導員とともに良いスキーキャンプが過ごせました。


 
On the way back from Togakushi ski field, I saw this sign which means there is a devil on this sharp turn in the road. Togakushi district has a great many ups and downs.
 戸隠スキー場からの帰り道、この看板を見ました。魔物が住んでるのでしょうか・・・。


 
I visited the buckwheat noodles restaurant “Ohkubo no chaya” before I left Togakushi and ordered this menu. I think Ohkubo no chaya’s buckwheat noodles it the best of all. Tempuras (deep-fried fish and vegetables) are delicious as well.
 大久保の茶屋に寄りました。これを注文しましたが、大久保の茶屋のそばが一番です。天ぷらもまた美味しいです。


 
On the way back to my house in Azumino-city, I went to the temple “Zenkou ji” for a little while. It’s the treasure of the country. I used to live near Zenkou ji when I was in my university.
 安曇野の家への帰り道、少しの間「善光寺」に行きました。国宝です。大学の時、善光寺の近くに住んでいました。


 
When I came here before Tonga, the gate was under repair but now it has been completed.
 トンガの前ここへ来た時この門は改修中でしたが、今は終わっていました。

No comments:

Post a Comment