Saturday, December 31, 2011

31st Dec. The Last Day Of The Year

The Last Day Of The Year
12月31日 大晦日だぞ

 
It was the last day of the year, so I went skiing at Kashimayari as usual. On the way, I saw this sign. Oh, the temperature was minus 9 degrees, so my ski field must have been colder than here.
 大晦日でした。だから(?)いつも通り鹿島槍へ行きました。途中、マイナス9度の表示を見ました。スキー場はここより寒かったにちがいないです。おぉ~。


 
It was very fine today so…
 とても天気が良かったので・・・



I could see the lake Aoki and Mt. Togakushi clearly.
 青木湖と戸隠山がきれいに見えました。


 
On the way back to my house, I bought some food (a salmon, salmon roe and tuna) for the New Year.
 帰り道に正月の食べ物(鮭・いくら・マグロ)を買いました。


 
I made buckwheat noodles, soba, and its soup for the New Year. When the New Year’s Eve we eat buckwheat noodles in Japan. It’s our custom.
 蕎麦とそのつゆを作りました。大晦日には蕎麦を食べるのは日本の文化です。
 


Have a happy New Year!
Toki sio!
ではでは皆様良いお年を!またね

No comments:

Post a Comment