Saturday, December 10, 2011

10th Dec. The First Skiing

The First Skiing
12月10日 初スキーだぞ

I went skiing at Shiga-Kougen with my ski club members on Saturday and Sunday. Shiga-Kougen is famous for one of the main places of the Nagano Winter Olympics game in 1998.
  土日にスキークラブのメンバー達と志賀高原へ出かけました。志賀高原は1998年の長野オリンピックのメインゲレンデの一つとして有名な場所です。


A lot of skiers came together from the whole Nagano prefecture and Tokyo.
 たくさんのスキーヤーが長野全域と東京から集まりました。


 
We learned a new ski method from special instructors who are the greatest authority in our association SAJ (Ski Association of Japan). I have not gone skiing in Japan for 2 years so the method seemed to be very new for me. I have to update my knowledge.
  技術委員と言われる所属連盟SAJ全日本スキー連盟のトップインストラクター達から、新しいスキー論を学びました。2年間日本でスキーをしていなかったので、自分にとってはとても新しく感じました。頭の中を新しくしなくてはいけませんね。


 
At our hotel, we ate a lot of delicious food. Oh…it’s too luxurious for me. My body is not good at eating expensive food, because I was in Tonga for two years. Yet I was satisfied with the meal.
  ホテルでたくさんの豪華な食事を食べました。うわぁ~贅沢過ぎる・・・Torojiro先生の体は高い食事を食べるのが苦手です・・・ビックリしてしまいます。何故ならトンガに2年間いたので。でも食事には満足でした。

No comments:

Post a Comment