Saturday, December 17, 2011

17th Dec. Studless Tire

Studless Tire
12月17日 スタッドレスタイヤだぞ

I changed normal tires to studless tires (snow tires).
  ノーマルタイヤからスタッドレスタイヤ(スノータイヤ)に換えました。


 
Immediately I went skiing at Kashimayari. It takes me 40 minutes to get there and I have a season ticket.
 直ちにスキーに行きました。鹿島槍は40分で行け、シーズン券を持っています。


 
Though Shiga-Kogen has enough snow, Kashimayari doesn’t. Now only 1 chair lift and 1 course are available. A lot of people were waiting their turn, and the course was so crowded.
 After an hour, I finished skiing and went to a spa which is located next to the ski field.
  志賀高原は十分雪がありましたが、鹿島槍はありません。今1つのリフトと1つのコースが使えるだけです。たくさんの人が順番を待っていて、コースはとても混んでいました。
 1時間後、スキーをやめゲレンデの隣にある温泉に入りました。


 
On the way back to my house, I went shopping and bought a lot of seasoning. Of course, Japanese shops have plenty of seasonings which I couldn’t buy in Tonga. I’m very glad to find them.
  帰り道、買物に行きたくさんの調味料を買いました。もちろん日本のお店にはトンガでは買えなかった、たくさんの調味料が売っています。いや~嬉しいですね~。


 
I made stir-fried vegetables. I didn’t made it in Tonga, so maybe I have not made it for 10 years but it was delicious. I may be good at cooking.
  野菜炒めを作りました。トンガでは作らなかったので、10年ぶり位になりますが、うまくできました。料理が得意かも??

 
At gymnasium in my school, I skated with my roller boots. I am supposed to go skating with my kids next Thursday so I practiced. Although I haven’t gone skating more than 6 years I must be able to do it because I practiced hard today.
  学校の体育館でインラインスケートブーツでスケートしました。来週木曜日に子ども達とスケートに行く事になっているので練習しました。6年以上スケートに行っていないけど、今日の練習のお陰でうまく行くのは分かっています。スキーはずっと行ってますしね・・・

No comments:

Post a Comment