Tuesday, October 8, 2013

8th Oct. School Trip to Nagano City 長野見学だぞ

School Trip to Nagano City
10月8日 長野見学だぞ


 
We visited Nagano city where is the prefectural capital. I had lived here for 5 years.  This is Zenkouji temple which is a national treasure.
  県庁所在地の長野市を訪れました。ここに5年間住んでいました。これは国宝善光寺です。


 
This is the university I graduated.
  卒業した大学です。信州にあるのでなんちゃら大学という国立大学です。


 
This is the prefecture office.
  県庁です。


 
Fortunately we succeeded to enter the room of a prefecture governor.
  運良く知事室に入れました。


 
This is an assembly hall.
  議場です。


 
We visited the newspaper company.
  新聞社にも行きました。


 
Finally, we got to the ancient tomb called Mori shougunzuka kofun.
  最後に森将軍塚古墳へ行きました。


 
We can see the beautiful scenery.
  きれいな景色が見れます。


 
There are a lot of precious things around the tomb.
 たくさんの価値あるものがあります。


 
We enjoyed an ancient life.
  昔の暮らしを楽しみました。

No comments:

Post a Comment