Wednesday, April 3, 2013

3rd Apr. Romen Noodles ローメンだぞ

Romen Noodles
4月3日 ローメンだぞ


 
We prepared a lot of things for an entrance ceremony tomorrow.
 明日の入学式のためにたくさん準備をしました。


 
I prepared my classroom and
 教室と


 
stationeries.
 文房具などを準備しました。


 
I have to manage a swimming pool in 2 months.
 プールを2ヵ月後に管理しなければなりません。


 
In the afternoon, I visited a police office because I had to report my new address in my driving license.
 午後、運転免許の住所変更に警察を訪れました。


 
After school, I went to a spa “Sakura no yu”. It was very nice. I want to come here often but I cannot because, many students and their parents come here and I have to greet every time. It annoys me. In Takato, nobody knows me except for teachers in my school until today.
 放課後、桜の湯という温泉に行きました。とてもよい温泉でした。ここに何度も来たいですが、子ども達や保護者がたくさんやってきて、そのたびにあいさつすることになるので、そんなには来れないでしょう(笑)。高遠では、自分の学校の先生たちを除いて、(今日までは)誰もTorojiro先生のことを知りません。


 
Following that, I ate Romen. My place, Ina city, is famous for Romen Noodles. I cannot express my impression because it was my first time to eat it.  
 その後、伊那名物ローメンを食べました。初めてなので感想を表せません・・・。

No comments:

Post a Comment