Sunday, April 14, 2013

14th Apr. Zero Magnetic Field ゼロ磁場だぞ

Zero Magnetic Field
4月14日 ゼロ磁場だぞ


All of photos I took today.
  今日撮った全ての写真 定食屋「みや川」~駒ヶ根~分杭峠~長谷


↑ゼロ磁場「分杭峠」についての記事


 
I visited Miyagawa restaurant where is famous for deep-fried chicken set menu. There were so many people and I didn’t eat breakfast for the meal.
 みや川という食堂に来ました。唐揚定食で有名です。たくさんの人がいました。この為に朝ごはんを抜いてきました。


 
Deep fried chicken set menu was sold out before I entered the restaurant so after 1 hour, I gave up to eat it this time. Oh man! I’ll come here again.
 店に入る前に唐揚定食が売り切れました。1時間後あきらめました。また来ようと思います。


 
I visited Komagane city after a long time away. Now, it takes me only 30 minutes. I took a different way.
 駒ヶ根市へ久しぶりに来ました。今は30分の距離です。違う道で来ました。


 
I came here when I was taking a volunteer training in 2009. This is 100 yen each shop.
 ボランティア訓練を受けている時、ここに来ました。100均です。


 
This is the Bell Shine supermarket in Komagane city. I often came here in 2009 by bicycle. I looked back upon my volunteer life. The Komagane Bell Shine is bigger than that one in Ina city.
駒ヶ根のベルシャインです。2009年にはよく自転車で来ました。ボランティア生活を思い出しました。駒ヶ根のベルシャインは伊那市のより大きいです。



  
 
  
After Komagane, I visited Bunkui-touge mountain pass. It’s famous for a zero magnetic field, kinds of a power spot. I cannot explain well, anyway the place is on the median tectonic line and zero field splitting is working here, because of continental plate.
 駒ヶ根の後、分杭峠というパワースポットに行きました。ゼロ磁場と言われる場所でうまく説明できませんが、中央構造線の上にあり、プレートの働きでなんかあるようです。


 
Maybe about 10 years have passed since last time I came here. This is very famous power spot in Japan. Now, it takes me 20 minutes by car from my house. Although the signboard said “Keep Out in case of an avalanche”, I don’t care about it. Unfortunately, nothing happened on me today...
 多分前回来た時より10年ほど経ってしまったと思います。有名なパワースポットの1つです。今は家から車で20分です。残念ながら今日は何も起こりませんでした。もし興味があれば案内しますよ~。立ち入り禁止でしたが関係ありません。すぐそこってのは知っていましたし、来週から始まるマイカー乗り入れ禁止によるシャトルバスで儲ける前に入って欲しくないだけでしょう。



 
I touched the median tectonic line after I came back home.
家に帰ってから中央構造線に触りました。←日常かい?!笑


 
The surface of the Miwa-Lake was very high tide today.
 今日は美和湖の水面はとても高かったです。


 
Before and After. I took this photo 2 weeks ago and…
 ビフォア&アフターってところでしょうか・・・。この写真は2週間前。


 
Today, the deer has been eaten completely.
 鹿さんは完全に食べられておりました・・・

No comments:

Post a Comment