Thursday, April 18, 2013

18th Apr. Traffic Safety Class 交通安全教室だぞ

Traffic Safety Class
4月18日 交通安全教室だぞ


 
We had a traffic safety class.
 交通安全教室がありました。


 

They took a lecture from a police man and started the class. They did very well.
 警察官からお話を聞き授業開始です。よくできました。


 
We enjoyed a recreation outside.
 外でレクを楽しみました。


 
At last, I completed the students’ aims, pictures and classroom title. The title of this school year is “Fakalata = interesting”.
 ようやく子ども達の目標、写真、クラスの題名を完成させました。今年度クラスの題名はFakalata=楽しいです。教室にパッと貼り出しても誰にも分かってもらえなくて、いちいち説明しなければならない面倒臭さが最高です!笑


 
By the way, I will throw the chair away tomorrow. The previous resident of my house left it, but it’s too old and dirty.
 ところでこのイスを明日捨てます。前の住人が置いていったのですが、古すぎ、汚すぎです。

No comments:

Post a Comment