Thursday, March 28, 2013

28th Mar. Favorite Restaurant お気に入りの食堂だぞ

Favorite Restaurant
3月28日 お気に入りの食堂だぞ


 
The situation is not so serious like previous moving in 2009. I have stayed here only for 1 year and a half, last time it was 4 years. I don’t have so many things, last time I threw 200 kg things. I can open it after I move to Ina-city soon so I can pack it roughly, last time I cannot open it until 2 years later.
 状況は2009年の前回引越に比べて、さほど深刻ではありません。前回は4年住んだのに対して、今回はたった一年半しかすんでいないのと、前回200kgの荷物を捨てたのに大して、今はそんなにありません。伊那に移動してすぐに荷物を開けられます。前回は2年間開けない気持ちのパッキングでしたから、色々気楽です。


 
Around noon, we visited Matsumoto and were supposed to have lunch at Kanou restaurant. Unfortunately it was closed so we moved to the other restaurant. This is Sakura restaurant. I used to come here as well when I was in the university.
 昼頃松本に行き、かのう食堂に行くはずでしたが閉まっていたので、さくら食堂にしました。ここも学生時代よく来た場所です。松本の家から歩いて3分でしたから。



 
At dinner, we ate Chinese noodles at Ryouga restaurant. I found that there is Ryouga near Ina city. I’m glad to hear that.
 夕食で凌駕ラーメンを食べました。伊那にも凌駕があると分かりました。うれしい!
 


 
In the evening, I visited the junior high school gymnasium to play (see) volley ball. Because I was so busy this school year, I rarely visited and played volley ball. Anyway, I said thank you and good-bye to the members.
夜に中学校を訪れてバレーボールをしました。いや見ました。今年度はとても忙しかったので、ほとんど来れませんでした。メンバーにありがとうとさようならを言えました。

 
Do you know what MBT is? MBT is Masai Bear foot Technology, in short, it’s training shoes. I used to wear it before Tonga, but recently I couldn’t because it’s very expensive (US$300). 
Today, I found its imitation. I got it at a cost of $40. Very cheap!! I hope it has the same function.
 MBTって言う靴を知ってます?直訳すると「マサイ族裸足科学技術」。このトレーニングシューズを以前はいていましたが、最近高くて(25,000円位)手が出ませんでした。今日偽物を発見!3,980円!一応PUMAです。トンガで見つけたようなPUMNやKINEではありません。MBTと同じ機能であることを期待しております。

No comments:

Post a Comment