Sunday, March 24, 2013

24th Mar. Crown Prize 王冠だぞ

Crown Prize
3月24日 王冠だぞ

All of photos I took today 撮った写真たち


 
Occasionally, I stay a ski accommodation and can eat a luxurious breakfast. I seem to take religious austerities.
 たまにはいいよね~。スキーの宿に泊まり豪華な(?)朝食を食べます。しかしまぁ1人で県外に行き、宿をとってスキーを楽しむ。修行ですな・・・。
同じく県外から毎週のように長野県を訪れ、雨が降っていても滑り続ける気合の入ったスキーヤーの気分が味わえます。同じことをやって相手の立場を感じることは大切です・・・がTorojiro先生の場合はただ年度末作業、引越準備をほったらかしにして遊んでいるだけです。笑


 
It was foggy in the morning.
 朝、霧が出ておりました。


 
I took the exam.
 試験を受けました。


 
This is the highest level in Japan.
 最高峰の試験です。これで終わり。


 
They are the candidates of the examiners' examination. So to speak, we were samples.
 検定員試験の受験者です。いわば我々はサンプル・・・


 
The snow is very wet but no one care about it, because all of the candidate are expert.
 雪はべちゃべちゃでしたが、皆エキスパートなので誰も気にしません。


 
All of candidates can ski very well, but…
 全ての受験者はうまいのですが・・・
[Movie] One of Crown Prize Candidates動画:(15 sec)


 
the result was fail…as usual. No one passed it as usual. More than 8 years, I've continued failing the exam. I may be happy because if I pass the exam, I have nothing to get as a normal skier (except for national demonstrator,block demonstrator etc.). This is the final certificate.
 
いつも通り落ちました。いつも通り誰も受かりませんでした。8年以上落ち続けています。1点足らずの79点だからそこそこいい滑りはしてるはずなんだけどなぁ~。種目別には全部合格点を出したことがあるので、もう一息な気もするんだけどなぁ~。しかしデモンストレーター目指すとか以外、これに受かれば、これ以上取るものが無くなるから、追い求めている今が幸せなのかもでもこの幸せをいつまで続けるんだ??でも絶対的な体力も必要だから今しかないしな~。冬場はすべての時間をかけて目指してるのにな誰かスキーを教えてください。


 
I could not take this single chair lift to the top, because it was not working temporarily.
 運行されているけど一時的に止まっていて、このシングルリフトへ乗れませんでした。


 
Maybe next time, I can get to the top.
 多分次回、頂上まで行けます。



Although I had a drinking party after I came back to Azumino with previous colleagues, I forgot to take a photo. Anyway we had a very good time.
 安曇野に帰って、前コンパの先生達と飲み会がありましたが、写真を撮り忘れました・・・酔っ払い?とにかく楽しかったです。

No comments:

Post a Comment