Tuesday, March 12, 2013

12th Mar. Abacus そろばんだぞ

Abacus
3月11日 そろばんだぞ


 
I taught abacus to all of the students of the 4th grade. It was my first time to teach abacus to more than 100 people since I came back from Tonga.
 4年生全員にそろばんを教えました。100人以上にそろばんを教えるのはトンガから帰ってきてから初めてでした。


 
Because I had only 1 hour, we studied it very quickly but they could catch up with my speed.
 1時間しかなかったのでめちゃくちゃ急ぎましたが、よくついてこれました。


 
Although I had a lot of topics I could do it smoothly maybe because I can use Japanese language.
 たくさん教えることがありましたが、円滑に進みました。多分、日本語が使えるからでしょう。



 
We flew a paper plane through the air.
 紙飛行機を飛ばしました。


 
When I mark something, I use both hands because it’s very fast. I recommend you to do it.
 何か採点する時は、両手でします。両手でやると速いからです。やってみてください。

No comments:

Post a Comment