Tuesday, July 31, 2012

31st Jul. Departure


Departure
7月31日 出発だぞ


 
I seem to catch a cold so unfortunately I couldn’t attend a meeting, I prepared my luggage for my trip instead.
 Torojiro先生は風邪をひいたようなので、残念ながら・・・残念ながら会議には出席できず、代わりに旅行の準備をしました。


 
12 YAMANEKOs is going to the US together with me.
 12体の山ネコ達が一緒にアメリカへ行きます。



 
40!!!!!!!!!!!!!!! Unbelievable!!! Here is Matsumoto-city.
 40度~!!!!!!!!!!!松本ですが・・・


 
Around 9:30 PM I arrived at Haneda airport and found that my flight to LA would be delayed for up to two hours. Come on!
 午後9時半頃、羽田空港に着いて、LAに行く飛行機が2時間ほど遅れると知りました。必要な機材が届かないとか何とか・・・おやま~!


 
Yet, the Japanese air company’s service is pretty good. They apologized to me politely and gave me this meal voucher to me. I ate pork cutlet for free. This behavior is the difference between developing country and developed country.  
 しかし、日本の会社のサービスはとてもよいのです。丁寧に謝った後、お詫びに1000円分の食事クーポン券をくれました。トンカツをタダで食べました。この行為が途上国と先進国との違いですね~。トンがなんか客に対して逆ギレかシカトですからね~。笑

No comments:

Post a Comment