Monday, July 16, 2012

16th Jul. Sunrise

Sunrise

Around 2:30 AM, we started climbing to see the sunrise.
 午前2時半頃、御来光を見るために登り始めました。

 

The mountain trail was so crowded in spite of very early morning.
 早朝なのに、登山道はめちゃくちゃ混んでいました。


We couldn’t get to the top before the sunrise, because there were great many people. We secured our space to see the sunrise around 9 and a half station.
 たくさんの人がいたので、御来光までに頂上へいけませんでした。9.5合目位で場所を確保しました。


At last, we saw a beautiful sunrise. Amazing!
 遂にキレイな御来光を見れました。すご~い!
[Movie] The Beautiful Sunrise 動画:(41 sec)


Following that, we got to the top.
 その後、頂上を目指しました。


This is the highest point, 3776m.
 3776mの一番高い場所です!


This is the highest post office.
 一番高い郵便局です。


After that, we started going down. Thanks to a ski pole, we didn’t ache in my knee.
 その後、下りはじめました。スキーポールのおかげで、膝が痛くなりませんでした。


Mt. Fuji is the highest and is the most beautiful mountain in Japan.
 富士山は日本一高く美しい山です。


Cheers!
 かんぱーい

2 comments:

  1. 本当にいい天気に恵まれて良かったですね。
    おつかれさまでした。

    ReplyDelete
    Replies
    1. Etsu博士 コメントありがとうございます。

      一日ずらしたのは最高の決断でしたね。Yajima殿も参加できましたし、さすが博士!
      今度はどこを攻めますかね~

      Delete