Sunday, July 15, 2012

15th Jul. Mt. Fuji

Mt. Fuji
7月15日 富士山だぞ


I met Dr. Etsu and Yoshihiro, who is my childhood friend, at Fujisan station around noon and started climbing Mt. Fuji from the fifth station.
 Etsu博士と小学生からの友達ヤッジンに昼頃富士山駅で会い、5合目から富士山に登り始めました。


Because I’m so busy with doing my work as a teacher, let me write a blog roughly. I can show you all of my photos I took.
 A mountain trail was very crowded.
 仕事が忙しいので、簡単に書かせてください。その代わり全ての写真を見せます。
富士登山道はとても混んでいました。
Photos



There are a lot of lava stone there, because Mt. Fuji used to be a volcano.
 たくさんの岩石があります。富士山は火山でしたから。


After 5 hours trekking, we get to the eighth station and stayed in the mountain hut where Dr. Etsu booked.
 5時間経って、Etsu博士が予約してくれた8合目の山小屋に着き、そこに泊まりました。


We slept at once, maybe because we were tired from climbing.
 すぐに寝ました。多分登り疲れたからでしょう。

2 comments:

  1. 夜景きれいでしたね。

    ReplyDelete
  2. Etsu博士 コメントありがとうございます。

    夜景も昼景もキレイでしたね~。遅れながらご来光写真もアップしますので、お待ちください。

    ReplyDelete