Thursday, October 2, 2014

2nd Oct. Rice Reaping 稲刈りだぞ

Rice Reaping
10月2日 稲刈りだぞ


 
We did rice reaping today.
  稲刈りをしました。


 
First we cut it by hand and
  初め手で刈りました。


a combine harvester continued our work. It was very fast.
  コンバインで続けました。速いです。


 
After that we picked fallen ears up.
  そして落ち穂拾いをしました。


 
We got a lot of rice.
  たくさん米が獲れました。


 
We use these straw to make shimenawa”hang a decoration of sacred straw rope across the gate posts at New Year’s in Japan”
  残った藁はしめ縄作りに使います。


 
We practiced our traditional play.

  伝統的な劇の練習をしました。

No comments:

Post a Comment